Toon kaart
Menu
Stories

Proost, Absolut NDSM

Eigenlijk kon de nieuwe vestigingsplek van Pernod Ricard Nederland alleen maar NDSM zijn. Nergens anders vonden zij zo’n inspirerende plek om te gaan werken als op onze oude werf. Pernod Ricard huist vanaf volgend jaar naast andere bijzondere bedrijven zoals Greenpeace in de Smederij die helemaal gerenoveerd wordt.

Volgens Managing Director Erik Zaal komt het bedrijf naar de werf niet alleen om te nemen, maar ook om te geven. Zij willen geen passieve partij op NDSM zijn. Zij zien een actieve rol voor zichzelf. Zo willen zij in contact komen met kunstenaars voor het inrichten van hun kantoor in de oude Smederij. Verder willen zij samen met anderen evenementen ontwikkelen. Co-creatie wordt het leitmotief van Pernod Ricard op de werf.

Werf als inspiratie
De nieuwe plek moet in 2 richtingen voor het bedrijf gaan werken. Enerzijds willen zij hun medewerkers de juiste dynamiek meegeven. Een omgeving met bedrijven die het anders doen, zoals Red Bull en MTV zal inspireren. NDSM moet de Pernod-people uitdagen, hen uit hun comfortzone halen. Het ‘mix-to-the-max’-motto van de werf moet zorgen voor frisse, andere benaderingen van de markt.

Goede feeling
Anderzijds wordt het bedrijf midden tussen de doelgroep van vele van de trendy drankmerken die Pernod Ricard voert, gevestigd. Op die manier wordt er goede feeling gehouden met de consument. Erik Zaal schat in dat de werfbezoekers het meeste affiniteit zullen hebben met hun vodka-merk Absolut. Zeker weten NDSM? Absolut. Proost!

Tags: , , , , , ,

Bekijk profiel:

Robert Petrus Antonius
Schrijft over NDSM

NDSM is dé creatieve hotspot van Amsterdam. Op de voormalige scheepswerf aan de noorderlijke IJ-oever groeit een ‘selfmade city’ met honderden kunstenaars, creatieve bedrijven, duurzame ondernemers, bijzondere woningen, innovatieve cultuur en media, verrassende horeca en vernieuwende events, op het land en op het water. NDSM is het nieuwe brandpunt voor creatieve stedelijke energie. NDSM-Selfmade City